Workshop  " Slaap je Fit".

Heel veel mensen van jong tot oud kampen tegenwoordig met slaapproblemen. Een lange tijd niet goed kunnen slapen kan de energie en gezondheid ondermijnen. Er is inmiddels veel kennis in boeken te vinden over slaap en er zijn ook al heel veel online-cursussen te volgen. Dit kan al voldoende hulp bieden, maar dikwijls ook niet.

Deze cursus is expres niet online, maar wordt gegeven in een sfeervolle ruimte op een mooie plek in de natuur. De groep bestaat uit maximaal 8 mensen en er is dus genoeg ruimte is voor vragen en interactie.

 

In deze dagcursus van 10.00 tot 16.00 uur is er ruim de tijd om helderheid te krijgen in eigen slaapproblematiek en om praktisch te oefenen met ontspanning en andere rustgevende oefeningen. Bij de dagcursus is een gezonde lunch inbegrepen.

 

Meerdere onderdelen zullen aan bod komen, zoals:

-Kennis over slaap en waarom de slaap(kwaliteit) het verloop van de dag sterk kan beïnvloeden en andersom.

-Informatie over welke factoren de slaap kunnen bevorderen en welke juist de slaap kunnen remmen.

- Veel (Adem-en) Ontspanningsoefeningen ter ondersteuning.

 

De cursus wordt geleid door Astrid Schoenmaker en Nanneke de Haan. Astrid heeft een praktijk voor adem- en ontspanningstherapie (Methode Van Dixhoorn) en craniosacraal therapie en Nanneke heeft een praktijk voor oefentherapie en slaap-oefentherapie.

 

Na deze cursus heb je mogelijk genoeg handvaten gekregen om je overdag fitter te voelen door beter te slapen en andersom, om ook weer beter te slapen als je fitter bent. 

Kosten: Zie bij de link onder tarieven.

 

 

Slaapcursus slaap en de overgang.

 

Tijdens en na de overgang zie je bij veel vrouwen een verandering van het slapen en energiehuishouding overdag.

Een veel gehoorde klacht is slecht slapen en daardoor overdag weer minder fit voelen en meer prikkelbaar.

Door de veranderde hormoonhuishouding is dit goed te verklaren, maar dat wil nog niet zeggen dat je daar in hoeft in te berusten. Want het kan wel weer verbeteren.

Op mijn praktijk heb ik vrouwen mogen begeleiden die hier last van hadden en heb daarin kunnen ervaren, dat de slaapkwaliteit ondanks deze overgangsfase heel goed te verbeteren valt.

 

In deze cursus hoop ik handvaten aan te reiken om de slaap te verbeteren en overdag weer toename van energie te krijgen.

 

Aan bod zal komen:

- Kennis over de overgang ten opzichte van de slaap.

- Inzicht krijgen welke factoren remmend op de slaap werken tijdens de overgang.

- Inzicht welke factoren verbetering van de slaap bewerkstelligen.

- Heel veel ondersteunende oefeningen voor het verbeteren van de slaap.

- Heel veel praktische tips juist voor overdag om de slaap in de nacht te verbeteren.

Daarnaast krijg je een naslagwerk mee, waar alle oefeningen en informatie in staat zodat je stap voor stap aan de slag kan gaan om beter te slapen en fitter te worden overdag.